A good snapshot stops a moment from running away, Eudora Welty.

torsdag 27. september 2012

Lys

Siden våre lærere var så heldige å fikk reise til Krakow fikk vi et læringsoppdrag innen foto. Dette gikk ut på at vi skulle ta bilder innen ett av de temaene vi tidligere hadde fått utdelt. Her har jeg tatt bilder med fokus på lys. Da jeg brukte kamera på ipod kunne jeg dessverre ikke bruke verken ISO eller TV.

Dette bildet tok jeg på skolen. Lyset kommer her inn fra vinduet og speiler seg i skap, gulv og tak. Jeg liker godt at lyset følger linjene i taket. Her har jeg også tenkt på komposisjon.

Her har dere et klassisk solnedgang foto. Stammen på høyre side rammer inn bildet og lyset er samlet på midten. Jeg tok også med deler av et tre på venstresiden for å skape balanse. Det er også lys/mørk kontrast i dette bildet.

Bilde av teite sko. Her er det kunstig lys, altså lys fra lamper plassert ute. Lyset har et nokså gulaktig skjær og skaper et varmt utrykk, men det var absolutt ikke varmt!

Dette bildet er tatt rett opp og ned. Lyset kommer ovenfra og med alle de ulike formene blir det skygger ulike steder. Med lyset ser det ut som om bladene har flere farger. Blikkfanget ligger til venstre hvor de lyseste og speilende bladene er.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar